ראיתי שינויים בין סידור שים שלום לשאר הסידורים בסדר הספירות בספירת העומר, במקום גבורה שבחסד חסד שגבורה וכו'. הדבר אמור לא רק לסידורי הפשט, אלא אף לסידורים הכוללים כוונות קצרות למתחילים.
אשמח להבין את טעם השינוי.
בברכה
1 תשובה
שלום וברכה.
בכתבי רבנו האר"י מובאות שתי אפשרויות כיצד מתפשטים החסדים והגבורות בגופא דז"א.
אפשרות א': בשבוע א' מתפשטים בזרוע ימין (חסד), בשבוע שני בזרוע שמאל (גבורה) וכו', כך שלאפשרות זאת נמנה את הימים חסד שבחסד, גבורה שבחסד, וכו'.
אפשרות ב': בשבוע א' מתפשט החסד בכל קומת ז"א, כלומר ביום א' חסד שבחסד, יום ב' חסד שבגבורה, וכו'. ובשבוע שני הגבורה וכו'.
הן אמת שרוב סידורי האר"י הקדומים יותר, נקטו כאפשרות הראשונה, למעט סידור רבי שבתי שהביא את ב' השיטות. אולם מהר"ם פאפירוש בספר אור זרוע והרש"ש (נה"ש לו. ד"ה וכעד"ז) האריכו לבאר שהעיקר כשיטה השניה, וכוותיה אזלינן .
על סידורי הפשט אין כ"כ מה להתפלא כיון שרק העתיקו מה שעמד לפניהם בסידורים הנפוצים, או שרכשו טקסטים מוכנים להדפסה שכך היה סדור בהם. סידורים ע"ד הסוד, אף שאינם סידורי הרש"ש אך מצהירים שהולכים כשיטתו – יש לאמר דרשני.
וה' יאיר עינינו בתורתו.