בסידור בעמ' 82 למטה הרב ציין במעין הכוונות את הכף החיים שאומר ששמע ישראל למפרע הוא שדי ובמישור הוא חיים ולא זכיתי להבין את כוונת הדברים ?
1 תשובה
מקורו בתשב"ץ ח"ג סימן נ"ה, ושם ביאר הכוונה וז"ל: וכך פירושו כי עי"ן של שמע גדולה וכן דל"ת של אחד והסוד עד ה' בכם וכשתסלק ע"ד משמ"ע וא"חד ישאר ש"מ כמ"ם פתוחה שהוא סוד מלכות תיתאה כי היא ידיעה יכנסו בה. ומ"ם סתומה היא סוד מלכא עילאה לא נכנס בה אדם. וכן ישאר מאחד א"ח וזהו חדוא זמינא ליה מלעילא ש"מ באמצע וא"ח בתחלה ובסוף. והסוד אנכי אשמח בה' וגם שדי יתן לו חיים. כי ש' שמע שהוא הקצה הראשון הוא שדי למפרע כי השי"ן המאוחרת באלפא ביתא לאות דל"ת ויו"ד היא ראשונה בשם שדי וחי"ת של אחד שהוא הקצה האחרון היא חיים במישר כלו' ביושר הפך למפרע כי כן סדר האותיו' באלפא ביתא ובהרבה מקומו' יש מישר שהוא לשון יושר ארח מישר ארחא עקימא: